Surrounded by data, starved for insights, het zou zo maar even een tattoo kunnen zijn van een van onze business intelligencemensen. Ben jij steevast die persoon die te pas en te onpas het verband tussen datasets berekent en herrekent? Welkom thuis. Ons BI-team gaat namelijk hard op insights en analyse en dat komt iedereen ten goede, van sales tot marketing. De berekeningen worden hier in no-time omgezet naar daden.
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Eigenlijk is ons BI-team nog een beetje the new kid on the block. Wel eentje dat snel groeit, want het afgelopen jaar is het team bijna verdubbeld. Reporting en business analytics zijn bij ons de nieuwe rocksterren.
Business intelligence gaat op zoek naar antwoorden op vragen als: waarom doet speciaalbier X het minder goed? In welke outlets zit onontgonnen potentieel? Is er een correlatie tussen de prestaties van voetbalteams en de hoeveelheid Maes die ze serveren aan hun supporters? De grote en minder grote vragen dus.
Business intelligence is de cockpit van Alken-Maes. Op basis van jullie metingen geraakt iedereen efficiënt op z’n bestemming, van C-level tot sales. Je kunt zeker een hoop grote beslissingen op je toekomstig conto schrijven.
Analyseren om te analyseren, daar doen we niet aan. Je doet de juiste aanbeveling voor het juiste product aan de juiste afdeling, rekeninghoudend met de korte, middellange en lange termijn op basis van juist geanalyseerde data. Simpel, toch?
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Business intelligence
Zie je enkel cijfers en droom je nooit weg richting de appelbomen in Aubel? Jammer, dan wordt het wat moeilijker. We willen dat je ook commercieel denkt, we willen dat je je kunt inleven in de emoties van ons doelpubliek én de insteek van onze commerciële collega’s. Onze verschillende afdelingen vergaren op hun eigen manier data. Out-of-home krijgt cijfers via bierhandelaars en onze eigen drankenservice AMADRINKS. Off-trade doet beroep op Nielsen en ook via Datastream wordt er gerapporteerd. Geen probleem voor jou? Top!
Leave your print
print
print
print
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Behind the scenes
Behind the scenes
Bij Alken-Maes hebben we veel verschillende databronnen. Hoewel het niet…
Bij Alken-Maes hebben we veel verschillende databronnen. Hoewel het niet altijd evident is om door het bos de bomen te zien, geeft het enorm veel voldoening als we een mooie storyline halen uit al deze cijfers met concrete aanbevelingen voor de verschillende teams.
Het eurekamoment, daar doen we het eigenlijk allemaal voor. Analyseren,…
Het eurekamoment, daar doen we het eigenlijk allemaal voor. Analyseren, berekenen, nog eens herrekenen en dan plots alles zien samenvallen is al geweldig. Merken hoe snel het in de praktijk wordt omgezet, dat is de echte tournée générale!
Support
Support
Support
Support
Support
Support
Support
Support
Support
Support
Overtuigd?
Je bericht is alvast aangekomen en wie weet horen we elkaar snel.